ellendahl

Favorit

App: Instagram & snapchat!

Parfym: Cherry in the air! Ni förstår inte hur länge jag velat att denna ska komma tillbaka i flera år! Nu finns den äntligen och har redan hunnit göra slut på en flaska, så köpte en stor denna gången.

Podd: Mathilda och Andrea & ångerstpodden. Båda de poddarna är så bra. Mathilda och Andrea brukar jag lyssna på när jag vill komma på humör medan ångerstpodden om jag har ångerst över något eller bara behöver tänka om och komma tillbaka på rätt spår. De kan hjälpa otroligt mycket att lyssna på deras avsnitt och ibland får man till och med ett helt annat tänk.

Serie: Vampire diaries helt klart. De som kollat den serien med mig vet att jag blir helt fastkkistrad på skärmen. Det är den ända seiren jag verkligen fastnat för och kan kolla på hur länge som helst.

Låt: Varierar, men älskar Norlie & KKV's låtar. Kan lyssna om och om igen på deras både nya och gamla låtar.

Dryck: Just nu är det helt klart cold brew sweet milk. Haha jag är helt besatt och stammis på den drycken.

Godis: Choklaaad, så gott!

Årstid: Sommar!

Veckodag: Fredag, vilket det är idag yay!

Youtube: Andrea Hedenstedt. Tycker hon gör så bra videos samt gillar jag hennes personlighet, tycker hon har så skön humor. Länkar en av hennes videos här nedan om ni vill kolla ;)

Powerwalk / jobb & fika med Cornelia

Hej!

Hoppas ni har haft en bra dag! Min dag har varit jätte bra. Började dagen med frukost och sedan en powerwalk i de härliga vädret 45 minuter. Gick sedan in, duschade och gjorde mig i ordning inför jobbet som jag började vid tolv. Jobbade bara till kvart över fem idag så efter jobbet tog jag bussen ner till stan där jag mötte upp Cornelia, en gammal klasskompis till mig sen grundskolan. Vi gick till Espresso house och tog en fika samt pratade om väldigt mycket intressanta saker. Hon berättade bland annat om hennes resa till alperna där hon jobbade fyra månader tidigare i år. Har funderat länge på att testa på säsongs jobb, både utomlands i värmen eller i någon skidort. Älskar ju skidor också så det hade ju varit hur kul som helst! Efter vår fika gick jag med henne en bit då hon hade cyklat till stan. När vi var ca. halvägs hem till henne tänkte jag att jag lika väl kunde gå hem istället för att pappa skulle hämta mig. Så det blev en långprommenad på lite mer än en timme. Skönt ändå! Älskar att gå prommenader. Det ända som saknades var musik i öronen eftersom jag inte hade några hörlurar. Nu har jag i alla fall kommit hem och ska bara ta det lugnt i kväll. I morgon blir det ett längre jobb pass samt jobb i helgen också. Kram

16-års kalas

Idag är det ingen vanlig dag, för idag fyller mina syskon 16 år! Känns sjukt att de blivit så stora redan. Hade lite kalas med familj + släkt för de i eftermiddag med tårta och lite annat gotte fika.

Jobb & rygg träning

Hej!

Idag började jag min dag med att vakna runt åtta på morgonen. Skulle vara hos min sjukgymnast vid nio så var lika bra att stiga upp i tid. När jag slängt i mig lite frukost och tagit på mig kläder tog jag bilen dit. Ska fortsätta med mina fotövningar som jag gör fast VARJE DAG. Har varit så dålig på att göra de nu då jag tycker det är sjukt tråkigt + att jag inte varit så mycket på gymmet eftersom jag jobbat mycket så då har jag struntat i de helt. Men nu ska jag dit igen om två veckor för att se om de blir någon förbättring så nu ska jag köra på varje dag här. Nog om det, vid tolv var det jobb som stod på schemat. Kort pass idag, jobbade bara till fyra så det var skönt. Direkt efter det åkte jag ner till gymmet där det blev spinning 20 minuter fölt av ett styrkepass på rygg. Körde två ryggövningar igår men kände inte att det tog tillräckligt igår så därför ville jag köra lite mer idag. Hoppas på träningsverk nu. Även fast de kan kännas att man är stel i musklerna känns det bra psykiskt då man vet att träningen gett något. Märkte på övningarna jag gjorde idag att jag tappat endel då jag inte kört rygg seriöst på typ en månad. Det är egentligen inte förens nu jag inser att jag faktiskt är duktig och har blivit stark i de jag gjort. Så nu är det bara att kämpa på igen. Motivationen till min träning går lite fram och tillbaka men hoppas det kommer tillbaka. Skönt var det att träna idag i alla fall. Nu i kväll ska jag bara ta det lugnt och i morgon fyller mina syskon 16 år så det blir födelsedagskalas för de här. Är även ledig i morgon från jobb. Hoppas ni haft en bra dag! Kram

Nästa -> jobb

Dagens helkroppspass

Hej!

Hoppas allt är bra med er och att ni fått en bra start på denna måndag. Min dag började med att vakna vid halv nio. Gick upp och åt frukost i form av chokladgröt (havregrynsgröt med kakao och honung), åkte en timme senare ner till gymmet där jag körde ett styrkepass idag. Passet blev upplagt såhär:
Rehab - fotövningar, eftersom jag fortfarande har problem med min fot

Benpress 8 x 4
Side kicks (bild) 12 x 4 per ben
Axelpress 10 x 4
Rygglyft, kontakt även i baksida lår och rumpa 10 x 4
Chins 6 x 4

Nu har jag precis kommit hem och ska duscha, fixa iordning mig och äta innan det är dags för jobb 13.15. Ha en bra dag! Kram

Minnen från senaste halv året

Jag och Natta första gången i år på Karma

Felicia och min lunchdate / Utflykt med Sara

Shopping på Emporia med min fina kusin Lisa

BK fest, som spårade ur för mig och Sagha ;)

Mina spontanutgångar + utgången i Göteborg när jag blev trampad/sparkad på benet (?) minns ej vad som hände.

De två dagarna på summerburst, helt klart bästa minnet i år.

Övernattning i Stockholm med hotell och restaurang /  Chillkväll hos Niclas

Midsommar i Norrköping hos Milena / 4-krogarmys med Sagha

En helg i Köpingsvik/Kalmar

Hej!

I lördags tog jag och Sonja tåget mot Kalmar efter lite spontana planeringar (så som vi alltid gör). Vi tog direkt bussen när vi var framme mot köpingsvik där vi spenderade hela dagen på stranden. Kändes nästan som att vara utomlands, havet var så fint och sanden vit. Vädret var underbart och havet var inte alls kallt. När vi kände oss klara med solningen gick vi och åt mat samt lite goda drinkar efter det. Åkte sen vidare till Kalmar där vi förfestade hos Henke innan vi drog ut på Harrys. Första gången jag var ute i Kalmar och jag blev faktiskt förvånad över hur stort det var på den klubben. Hade en riktigt rolig dag och kväll som slutade med att vi alla somnade runt halv tre på natten. Idag vaknade vi runt nio - halv tio och bestämde oss för att spendera en dag till i köpingsvik. Så jag och Sonja åkte dit idag igen och var där fram till halv 6. Tog tåget hem vid sju och har precis kommit hem. Vill säga ett stort tack till dig Sonja som tog med mig på den här lilla resan, det behövde jag verkligen. Hoppas ni har haft en bra helg! Kram

Ha en underbar fredag! Kram

1 H cardio

Hej!

Shit vad den här veckan har gått fort! Redan torsdag, känns som det är typ tisdag? Aja.. idag gick jag upp rätt tidigt. Skulle in till stan och fixa en grej vid halv nio, så direkt efter det när jag ändå var uppe drog jag till gymmet en sväng. Blev ett svettigt cardio pass på lite mer än en timme uppdelat på cykeln, crosstrainern och löpbandet. Så skönt både under passet och efter. Hinner ju inte med att träna så mycket nu för tiden då jag jobbar mycket samt är inte lika taggad när jag fortfarande inte kan springa. Men de få pass jag hinner köra i veckan känner jag i alla fall att jag får mycket energi i från. Min kropp är väll så van att träna så ofta så när jag kör mina pass nu så orkar jag ännu mer och längre tid. Kom hem för någon timme sen och har duschat och gjort mig i ordning för att ta en lunch på stan. I kväll blir det jobb i några timmar och även i morgon. Hoppas ni får en fortsatt bra torsdag! Kram

En helg i Stockholm

Hola!

Hoppas allt är bra med er och att ni har fått en bra start på veckan! För min del har det varit jobb hela helgen. Jobbade fram till halv 5 i söndags och därefter åkte jag hem, hämtade min väska och åkte mot tågstationen för att hoppa på tåget mot Stockholm. Spenderade mina två lediga dagar (fram tills idag) där hos min finis som jag saknat så mycket. Nu åker han iväg i 3 veckor så vet inte hur jag ska klara mig.. kommer sakna ihjäl mig efter honom men får försöka spendera tiden så det går fort på nått sätt. Vi har i alla fall haft två helt underbara dagar, både shoppat, ätit på friday's (bästa restaurangen), myst och bara spenderat tiden med varandra. Har precis kommit hem nu och ska packa upp min väska. I morgon blir det jobb igen och denna helgen som kommer blir min första lediga helg i den här månaden. Ska se till att försöka hitta på nått extra kul. Kram!

Fika med kusin/ Utekväll på karma

Igår efter träningen åkte jag någon timme senare in till stan för att hämta upp min kusin Lisa. Vi bestämde oss för att åka upp till grand och ta en fika på Espresso house. För min del testade jag en yoghurt frappino med smak av jordgubb och rabarber. Den var helt okej, men väldigt mäktig haha. Efter vår lilla fika gick ett varv runt butikerna innan vi kände oss färdiga. Släppte av Lisa hemma hos henne och sedan åkte jag till Sonja för att plocka upp henne. När vi kom hem var några killar här och grillade hemma hos oss så medans de gjorde de fixade jag och Sonja i ordning oss. Senare kom de lite mer folk och det blev en riktigt rolig förfest igår hemma hos mig med roliga människor. Drack inte så alls mycket igår, men det var ändå skönt eftersom jag inte känner att jag behöver dricka varje gång jag är ute. Har många gånger innan kunnat hålla en bra karaktär med att inte dricka något alls och gå ut men nu blir de i alla fall något glas man tar :) Haha kul info, nej men vi drog i alla fall vidare till ett ute ställe som heter karma som har öppet på somrarna. Bar, uteplatser och dansgolv så det är perfekt. Var där tills halv två tiden sedan åkte jag hem. En lyckad fredagskväll i alla fall! Kram

. Kram

85 minuter cardio

Hej!

Hoppas ni har fått en bra start på denna fredag! Min dag började väldigt bra, vaknade vid halv nio ungefär, gick upp och gjorde iordning frukost. Blev vitchoklad kvarg blandat med lite vanilj yoghurt toppat med granola, en kopp kaffe och en halv celcius. Lite senare runt elva tiden bestämde jag mig för att dra ner till gymmet och köra ett cardiopass. Började på cykeln och tänkte att jag skulle köra där runt 20 min, men det flöt på som bara den så jag körde istället 40 minuter. Lökfest kan man säga att det blev, men var så härligt när man väl kom in i den "andra andningen", då det inte känns jobbigt att trampa längre. Varierade mig och bytte efter cykeln till löpbandet där det blev 20 lökiga minutrar i form av powerwalk i lutning. Efter detta kände jag mig inte färdig. Energin var fortfarande kvar så jag tog ut mig en kvart till på cykeln. Hade nog kunnat hålla på ännu längre om jag ville men kände att det fick räcka för idag. Skönt att få ut massa endofiner i alla fall så nu är jag nöjd. Har precis duschat och ätit lite och ska om någon timme träffa min kusin för en fika på stan eller grand. Hoppas ni får en bra fredag! Kram

Powerwalk & jobb

Hoppas ni har haft en super bra onsdag! Själv har min dag faktiskt varit riktigt bra. Började med att stiga upp runt halv tio, åt frukost och lite senare gick jag ut på en timmes powerwalk i solen. Var riktigt skönt, trots att de blåste lite. Vill att de ska bli varmare nu när det är Juli månad! Efter min powerwalk duschade jag samt gjorde mig i ordning inför mitt andra jobb som kallade vid 1. Har två jobb för er som undrar, haha. Slutade kvart över åtta så kom hem för bara någon timme sedan. Resten av kvällen ska jag bara ta det lugnt! Kram