ellendahl

Mamma på besök

Hej!

I fredags slutade jag skolan vid halv tolv. Åkte då direkt in till stan för att ta en snabb lunch, sedan hem till min värdfamilj för att packa med lite kläder osv och sedan tog jag bussen in till stationen där jag mötte upp mamma. Kändes så skönt och kul att få se henne igen! Vi tog direkt en taxi till vårt hotell vi skulle bo på här i Brighton. När vi hade checkat in gick vi ner till ett mysigt café nära havet och beställde in afternontea (bild 3). Riktigt gott och mysigt. Sedan gick vi vidare och tog en drink på ett annat ställe nära havet. När klockan var runt halv sex gick vi tillbaka till hotellet för att göra iordning oss. Sedan gick vi till en Italiensk restaurang och åt middag och efterrätt.

På lördagen steg vi upp runt åtta. Vi gick ner och åt hotellfrukost (riktigt bra hotellfrukost vill jag säga, haha) och sedan packade vi ordning alla saker och tog en taxi till tågstationen. Där ifrån tog vi tåget mot London som tog drygt en timme. När vi var framme åkte vi för att checka in på nästa hotell som låg nära Tower Bridge. Sedan gick vi för att äta lunch vid Tower bridge och efter det blev det självklart shopping på oxford street. Hittade ovanligt mycket shopping den här gången, både smink och några nya klädersplagg. På kvällen åkte vi in till Picadilly för att äta middag. Sedan till Westmister och därefter hem till hotellet igen. På söndagen hann vi äta hotellfrukost tillsammans och åka till tågstationen innan det var dags för mamma att flyga hem igen. En mysig helg med mamma helt enkelt! Hoppas ni har haft en bra helg! Kram