ellendahl

Kategori: Resor

LONDON

Nu är jag hemma igen efter en fantastisk resa i London med Sahga.

I lördags tog jag och Sahga tåget ner mot köpenhamn och sedan flög vi till London därifrån. Vi var framme väldigt sent på kvällen då vi fick vänta på flyget i köpenhamn pga att det var försenat. Men när vi väl hittade till vårt hotell så insåg vi att hotellet var över våra förväntningar. Det var ett riktigt fint hotell och det kändes så lyxigt att bo där. Det var även nära till tunnelbanan så vi lätt kunde ta oss överallt. Sedan går det ju inte att inte njuta av bara känslan att vara i London. Så himla fint överallt och människorna är så himla vänliga.
Så vad har vi hittat på i london då? Jo, mycket shopping (såklart, haha) sedan var vi även på madame tussauds, winter wonderland och de flesta middagar och drinkar blev i picadilly circus. Vi turistade även runt på andra ställen för att se kända platser och byggnader. En fantastisk resa helt enkelt. Tack Sahga för jag fick göra den här resan med dig!

Mysiga dagar i Göteborg

Hej!

I torsdags åkte jag upp till Göteborg för att hälsa på Laura under helgen. Kom upp sent på kvällen så under torsdagen gjorde vi inte så mycket mer än att bara umgås hemma hos henne. Under fredagen jobbade Laura så då passade jag på att åka in till stan för att shoppa lite. Hittade tre toppar, en klänning och lite smink som jag fick med mig hem. När Laura slutat jobba åkte vi och handlade lite snacks och alkohol och sedan på kvällen gick vi ut på en nattklubb som heter Excet. Vid fyra tiden var vi hemma igen och somnade direkt när vi la oss i sängen, haha. På lördagen åkte vi till Borås med Lauras familj till deras farmor för lite middag och släkt träff. Så himla mysigt verkligen. Sedan var vi hemma på eftermiddagen vid fem tiden i Göteborg igen. På kvällen bestämde jag och Laura oss för att gå ut och äta på en mysig restaurang. Det blev pasta för oss båda samt varsitt glas vin. Vi satt på restaurangen ganska länge tills vi sedan bestämde oss för att dra vidare mot lite andra barer. Vid två tiden var vi hemma igen och sedan i söndags tog vi det bara lugnt fram tills mitt tåg gick hem. Hoppas ni haft en bra helg! Kram

Spontantripp till Malmö och Köpenhamn

I måndags runt halv ett tiden skrev jag till Sahga och frågade om hon ville hitta på något. Då kom hon med förslaget att antingen kan vi gå på stan här hemma eller så åker vi bara till Malmö.. nu? När vi båda ändå är lediga dagen efter. Så vi bestämde oss för att åka! Det blev verkligen in i duschen snabbt på 10 minuter, fixa sig och packa väskan lite snabbt och sedan åka mot stationen och ta första bästa tåg. Vet ni hur härligt det är att göra sådana här spontana saker ibland? Jag älskar verkligen det! Allt behöver inte alltid vara så välplanerat.
När vi satt på tåget så kollade vi runt efter hotell som vi kunde bo på. Vi hittade ett bra hotell som låg nära stan och som såg mysigt ut, så det bokade vi. När vi väl var framme i Malmö så letade vi upp hotellet, checkade in och sedan åkte vi direkt till Emporia för att shoppa lite. På kvällen gick vi ut och åt på Fridays samt bestäle in någon/några drinkar var. Träffade många trevliga människor där och hade en rolig kväll. Vid 01 tiden var vi tillbaka på hotellet och somnade någon timme senare. I tisdags när vi vaknade bestämde vi oss för att åka över till Köpenhamn under dagen. Så efter hotell frukosten tog vi tåget dit och gick på stan samt åt lunch vid hamnen. Var riktigt fint väder så det blev så himla mysigt. Efter några timmar åkte vi tillbaka till Malmö, bytte tåg och åkte tillbaka hem igen så vi var hemma runt sju tiden igår kväll. Detta var verkligen en så rolig resa!

Mysiga dagar i Stockholm

Nu är jag hemma igen efter en mysig resa i Stockholm som jag var med tillsammans med min mamma, syster och Nathalie. Vi tog bilen upp tidigt på morgonen i onsdags och var framme runt ett i Stockholm. När vi letat upp vårt hotell gick vi ner till drottninggatan för att shoppa. Hittade två nya toppar, en jacka och ett par nya skor. Senare på kvällen gick jag och Nathalie ut och åt själva på Fridays. Där tog vi även varsin drink till maten och när vi kände oss färdiga gick vi tillbaka till hotellet och vid ett tiden somnade vi. I torsdags var vi på gröna lund hela dagen och åkte de värsta karusellerna vi kunde hitta. Var även min systers födelsedag så på kvällen gick vi ut och firade henne och åt på en italiensk restaurang på Östermalm. Efter det åkte mamma och min syster tillbaka till hotellet medan jag och Nathalie fortsatte vara ute ett tag till. Vi gick ännu en gång till Fridays och tog varsin drink samt beställde in en riktigt god oreoshake! Därefter gick vi en runda på stan för att kolla in Stockholms nattliv. Tyvärr var vi väldigt trötta och kände inte för att gå ut på någon nattklubb så vi gick istället raka vägen hem till hotellet och somnade ganska snabbt efter det. Idag började vi morgonen med hotellfrukost och sedan gick vi en runda på stan innan vi åkte hem runt tre tiden i eftermiddags. Kom hem vid halv nio tiden i kväll och nu tänkte jag bara ta det lugnt resten av kvällen. Kram!

Göteborg

Hej!

Nu är jag precis hemkommen från Göteborg som jag varit i tillsammans med min familj och Sahga. Vi åkte upp på förmiddagen i tisdags och var framme runt två tiden. Därefter checkade vi in på hotellet och sedan tog jag och Sahga oss vidare till stan för att shoppa lite. Senare på kvällen gick vi ut och åt allihopa och sedan gick jag och Sahga till ett mysigt ställe och tog varsin drink. I onsdags var vi på Liseberg hela dagen och hann åka väldigt mycket då vi hade expresspass. Riktigt roligt! När vi kom hem till hotellet var vi alla väldigt trötta men runt tio tiden bestämde jag och Sahga oss för att ändå åka in till stan och ta en drink där vi var dagen innan. Så det gjorde vi. Idag vaknade vi runt halv tio tiden, åt hotellfrukost och åkte sedan hemåt. Ett par riktigt mysiga dagar har jag haft i alla fall. Kram!

Summerburst 2017 Göteborg

Här kommer en liten film från våra dagar på Summerburst i Göteborg. Kram!

Summerburst 2017

Hej på er!

Nu var det ett tag sen igen jag uppdaterade. I helgen var jag uppe i Göteborg hos Laura för att gå på summerburst. Hade underbara dagar och det var så kul att få komma iväg! Tog inte så många bilder väl inne på summerburst men däremot har vi massa filmer så tänkte lägga upp en video senare ifrån hur det var. Hoppas allt är bra med er! Kram

En fantastisk skidresa

Nu är jag hemma efter ett par underbara dagar i Sälen. I lördags tidigt på morgonen åkte jag och min familj upp och var framme vid två tiden på eftermiddagen. Senare på kvällen kom även min kusin och faster upp. Var rädd att det inte skulle vara någon snö så här sent på året men vi hade 4 helt fantastiska skiddagar med strålande sol och temperaturen var mellan -2 grader till 8+ grader. Var inte många som åkte nu heller så vi slapp stå i kö och hade nästan backarna för oss själva. Egentligen skulle vi stannat kvar till fredag men igår kom tyvärr det tråkiga vädret med blåst och snö blandat med regn så vi bestämde oss för att åka hem. Var i alla fall underbart att komma iväg lite. Hoppas ni också haft en bra vecka! Kram

LONDON

Nu är jag hemma från en helt underbar resa i London! Jag är verkligen så nöjd med hela den här resan för vi har hunnit med att göra så mycket. Från shopping på oxfordstreet till att åka london eye, se tower bridge, big ben, Notting hill, piccadilly circus, äta god mat och dricka goda drinkar. Jag hoppas inte det dröjer länge tills jag kan få åka iväg till London igen för gud vad jag älskar den staden! Man slutar aldrig bli imponerad av hur mycket det finns att se och hur fantastisk vacker staden är. Stod flera gånger och bara kollade ut över utsikten och tänkte fan vad jag ryser av lycka. Att resa är helt underbart och det inser jag mer för varje gång jag åker iväg. Den här resan gav mig så mycket. Så tack Sahga för jag fick uppleva den här resan med dig!

En helg i Stockholm

Hej!

Igår kom jag hem från Stockholm efter en två underbara dagar tillsammans med Sonja och Denise. Vi åkte upp med tåget på förmiddagen i lördags och när vi kom fram gick vi direkt till vårt hotell. Låg väldigt nära centralen, ca. 10 minuter gångavstånd och det var ett finare hotell än vad vi hade förväntat oss. Fin utsikt från fönstret, jätte sköna hotellsängar, proffsig service och en hotellfrukost med massa olika sorter att välja på. I lördags hann vi även gå på stan en stund och sedan på kvällen blev det utgång. Vi gick först förbi Fridays och tog varsin drink, sedan gick vi vidare till Oxid och därefter Pure. Vi hade en riktigt rolig kväll som avslutades med att allihopa slocknade direkt när vi kom hem till vårt hotell vid fyra tiden på natten. I söndags gick vi ner och åt hotellfrukost vid tio tiden och därefter tänkte vi turista lite och kolla på lite kända platser som slottet, riksdagen och gamla stan. På kvällen gick vi runt halva Stockholm för att leta efter ett bra ställe där vi kunde äta men efter mycket om och men fick det sluta på Fridays ändå. Ingen restaurang jag tackar nej till i alla fall eftersom det är en utav mina favoriter! Vi beställde in varsin maträtt först och därefter efterrätt. Runt tio tiden på kvällen var vi tillbaka på hotellet och efter en väldigt kort stund där efter somnade vi alla.

Igår vaknade vi tidigt då Sonja skulle åka till Luleå och Denise skulle hem tidigt. Så vi var uppe redan halv sju för att äta frukost och sedan fixa i ordning oss. Jag hade inte bokat något tåg hem då jag inte hade bråttom hem så jag valde att spendera måndagen i Stockholm och åka hem senare på kvällen. Så jag gick ut och gick en prommenad på morgonen på ca. en timme och därefter gick jag tillbaka till hotellet för att duscha, fixa iordning mig samt packa alla saker och checka ut från hotellet. Vid elva mötte jag upp Cornelia, en gammal klasskompis som bor i Stockholm nu. Vi gick och lunchade och satt där i flera timmar och pratade. Sedan gick vi en runda på stan och lite senare tog vi även en fika innan mitt tåg gick hem vid halv sex igår kväll. Har i alla fall haft en underbar resa och var skönt att få åka iväg bara några dagar! Kram

Vår resa till Berlin

VILKEN FANTASTISK ROLIG RESA!

I torsdags tog vi flyget från Köpenhamn till Berlin så vi var framme tidigt på eftermiddagen. När vi landat letade vi upp en buss som skulle ta oss till till hotellet. När vi var framme blev vi trevligt bemötta och fick varsin välkomsdrink. Hotellet var riktigt fint och låg väldigt centralt så vi hade nära till tunnelbana, shopping och nattklubbar. Under torsdagen hann vi åka in och shoppa lite och på kvällen blev det utgång på en stor nattklubb som hette Matrix.

Resten av dagarna försökte vi hinna med så mycket kulturella upplevelser som möjligt. Vi hann bland annat åka upp i tv-tornet och såg utsikten över Berlin, åkte en turistbuss och såg många kända och historiska byggnader, var på Brandenburger tor samt åkte och såg en del av berlinmuren som fortfarande står kvar. Berlin är verkligen en så fin och historisk stad där nästan allt man ser har en historia bakom sig och jag tyckte det var så häftigt att se, uppleva och föreställa sig vad som hänt på platserna vi såg, för inte alls så länge sedan.

I övrigt har vi gått ut och ätit på mysiga restauranger, druckit drinkar och shots i både små och stora mängder och testat på Berlins nattliv. Hotellet bjöd även oss på vääldigt många fria drinkar men vem tackar nej till det? ;) Jag lämnar Berlin för den här gången med massa nya minnen! Jag är så glad att jag fick göra denna resan med Laura. Hon är verkligen så rolig och världens bästa vän!

Nyårsafton

GOTT NYTT ÅR PÅ ER!

Nu är 2017 här och jag hoppas att det här året kommer ha mycket att erbjuda. Nya utmaningar och nya möjligheter.

I vanlig ordning var det jag, Sonja och Denise som firade in det nya året tillsammans. I år blev nyårsfirandet i Kalmar. Vi tog tåget och var framme runt fem tiden igår och åkte då direkt hem till en förfest där vi skulle vara några och dricka lite innan vi skulle vidare. Vi drack champange, spelade med andra ord, kortspel och hade väldigt roligt. Vid halv åtta åkte jag, Sonja och Denise in till stan för att äta nyårsmiddag på harrys. Det serverades tre rätter - först någon skagentoast, till varmrätt oxfilé, potatisgratäng och en jätte god sås. Till efterrätt var det någon glass/mousse (?) vilket var väldigt gott i alla fall, haha. Vid elva öppnade sedan själva klubben och då kom även de andra vi förfestat med dit. Vid tolvslaget gick vi självklart ut och kollade alla raketer och sedan stannade vi på harrys tills de stängde vid tre. Hade verkligen en jätte rolig och trevlig nyårsafton! Hoppas ni hade det bra! Kram

Hotellövernattning i Malmö

Hej!

Hoppas allt är bra med er. Var ett tag sen jag uppdaterade nu men har haft annat att göra och inte riktigt prioriterat det samt har jag inte haft någon lust att blogga. Men nu är jag tillbaka och tänkte berätta lite om vad jag gjort under den här veckan i alla fall.

I Torsdags förmiddag tog jag och Sahga tåget ner till Malmö. När vi var framme gick vi och checkade in på vårt hotell, lämnade vår packning där och sedan åkte vi direkt vidare till Emporia för lite shopping. Där gick vi några timmar och när vi kände oss klara åkte vi tillbaka till hotellet igen för att fixa i ordning oss inför kvällen då vi tänkt gå ut och äta. Innan vi skulle gå höll vi på i en evighet med att ta bra selfies men ljuset var konstigt överallt så vi sprang runt på hela hotellet för att hitta bra ljus. Ja, verkligen en så typsik tjejgrej ;). Middagen åt vi på mando, en jätte mysig restaurang i centrala Malmö som jag ätit på två gånger tidigare. Lite senare kom även Jonna förbi, en vän till Sahga, och umgicks med oss i någon timme innan vi gick vidare till Friday's. Där tog vi två drinkar var och sedan när de stängde gick vi hem till hotellet igen för att sova. I fredags steg vi upp vid nio för att inte missa frukosten. Det är ju verkligen det bästa med att bo på hotell! Sedan tog vi en runda på stan och när vi kände oss klara där tog vi tåget hem igen. Att åka iväg på sådana här små resor någon gång då och då märker jag verkligen ger mig så mycket. Det är så himla skönt att bara få lite miljöombyte och åka iväg. Jag har verkligen märkt att resa är en viktig del i mitt liv och det är en av de saker som gör mig lyckligast. Så tack Sahga för du var med och gjorde den här resan!

En tripp till huvudstaden

Bild 1 Middag på Fridays tillsammans med ett glas vin och krämig pasta
Bild 2 Mojito i baren på Fridays
Bild 3 Hotellfrukost från ett riktigt mysigt hotell i Älvsjö

Min helg i Stockholm

UNDERBAR HELG

I fredags var jag ledig från jobb vilket jag även var hela helgen så därför bokade jag ett tåg upp till Stockholm och åkte på redan på förmiddagen. Var framme i Stockholm vid halv tre, gick direkt till Åhléns för att lämna och låsa in min väska där och sedan gick jag en runda på stan. När klockan var sex tog jag tunnelbanan mot St Eriksplan där jag skulle möta upp Niclas och Mikka, mina klasskompisar från gymnasiet som bor i Stockholm nu. Kan ju säga att det inte var det lättaste för mig att hitta vart jag skulle åka.. har inte riktigt lärt mig hur tunnelbanorna fungerar eller hur jag ska åka osv, men äsch de kommer väll ;). När jag väl mötte upp de åkte vi hem till Niclas, satte oss ner och bara pratade om allt möjligt. Riktigt kul att få träffa de båda. Vid åtta tiden gick jag från Niclas ner till Fridays för att möta upp min snygging. Där åt vi middag, tog några drinkar och något glas vin vilket slutade med lite för mycket alkohol i blodet ;). Senare åkte vi hem och somnade runt halv ett tiden. I lördags åkte jag in till stan en sväng själv och kollade runt igen. Hittade några plagg som ska in i min garderob nu, bland annat två bodys som ni kan se på bilderna ovan. Sen på kvällen var vi på bio och såg Sully. Riktigt bra film faktiskt. Igår åkte jag hem vid åtta tiden och var hemma halv elva. Har i alla fall haft en super mysig helg i Stockholm och jag börjar verkligen gilla den staden mer och mer. Tycker det är en riktigt fin stad ändå. Hoppas er helg var lika bra som min!