ellendahl

Kategori: Resor

Köpenhamn & Malmö

Igår tog jag och Lisa tåget kl. 9.00 på morgonen mot Köpenhamn. Var framme runt tolv tiden och letade direkt upp hotellet för att lämna av våra väskor och sedan gick vi ner mot ströget där alla butiker låg. Gick runt där i några timmar, sedan tillbaka till hotellet för att göra i ordning oss och gå ner och äta middag i Nyhavn. Tyvärr hade vi otur med vädret då det var runt 12 grader och regnade lite. Men det gick att sitta ute med filtar och värme så det var ändå super mysigt. Sedan avslutade vi med en liten efterrätt på Fridays (favorit restaurangen) och sedan gick vi tillbaka till vårt hotell. Precis när vi skulle gå och lägga oss så upptäckte Lisa att brandvarnaren läckte ur sig vatten så vi fick gå ner mitt i natten och sa till receptionen. Slutade med att vi fick byta rum och gå till en annan byggnad och sova där. Var verkligen en lustig byggnad, såg inte ens ut som ett hotell, haha. Sedan vaknade vi kl. 07.00 av att de spelade skithög musik precis utanför vårt hotellrum... så typiskt att det skulle hända massa konstiga saker bara för en sak skedde. Vi steg i alla fall upp, åt hotellfrukost och sedan åkte vi vidare till Malmö för att shoppa lite på Emporia. Kom hem nu för någon timme sen och i kväll har jag inga planer på vad jag ska göra. Hoppas ni får en bra helg! Kram

Spontan tripp till Norrköping

Hej!

I lördags var det egentligen tänkt att jag och några tjejkompisar skulle grilla hos mig. Tyvärr så blev det inställt så jag satt bara här hemma och funderade på vad jag skulle hitta på. Tillslut så bestämde jag mig för att åka till min kompis Milena i Norrköping. Bokade ett tåg som gick två timmar senare och sedan satt jag där på tåget mot henne. Jag tycker verkligen det är så kul att kunna vara så spontan! Då har man liksom inga förväntningar utan det bara blir som det blir helt enkelt. När jag kom fram i Norrköping gick vi och handlade lite snacks och dricka, sedan gick vi ut på kvällen på ett uteställe för studenter. Var väldigt kul faktiskt. I söndags var vi en stund på stan samt grillade vid några klippor på kvällen, super mysigt. Igår tog jag ett tåg hem tidigt på morgonen, sedan tränade jag med mamma en stund innan det var dags för jobb vid 4. Detta var en riktigt rolig helg!

Malmö/Emporia

I tisdags var jag ledig från jobb och även Sahga så vi bestämde oss för att åka till Emporia i Malmö. Vi tog tåget vid tio från stationen och var framme vid halv ett. Åt lunch på Jensen's och gick runt på köpcentret hela eftermiddagen. Min tanke var att jag skulle försöka köpa några fina sommarkläder som jag kan ha med mig till Brighton men hittade inte ett enda plagg haha. Köpte istället lite smink som behövdes. En mysig dag helt enkelt.

Hemma från London

Hej på er!

Hoppas allt är bra. Med mig är det super bra faktiskt. Kom hem ifrån London igår, en helt fantastisk resa som jag gjorde med mamma denna gången. Vi har hunnit med så mycket! Sett oss omkring i London, shoppat, ätit afternoon tea på ett jätte fint hotell, besökt Brighton och bara njutit. Vi bodde även på ett super mysigt hotell. Är så nöjd över den här resan! Hoppas ni har haft det bra här hemma i Sverige. Kram!

Norrköping

I lördags efter jobbet tog jag ett tåg direkt till Norrköping för att träffa Milena. Har inte träffat henne på 1,5 år nu så var verkligen kul att se henne igen. Direkt när jag kom fram gick vi till henne och lagade tacos. Sedan fixade vi oss samtidigt som vi kollade på mellodifestivalen och därefter började vår lilla förfest. Vid tolv gick vi sedan ut till en nattklubb men vi gick ganska snabbt därifrån för klubben sög haha. Så vi gick till en annan nattklubb som var för studenter. Jag kom in som gäst då Milena studerar, och där var det så mycket roligare. Känner att jag borde testa gå ut här på Campus uteställen, det verkar så mycket roligare när folk är från olika städer och man träffar nytt folk. Vi var där i alla fall till 02.00 tiden sedan gick vi hem i det iskalla vädret, usch så kallt! Igår spenderade vi hela dagen med att bara ligga och kolla på roliga serie, prata och umgås. Åkte sedan hem igår vid halv nio på kvällen. Jag har haft en super bra helg! Hoppas ni med har haft det. Kram

Stockholm - Kygo

Hej!

Nu är jag hemma igen efter två underbara dagar i Stockholm med Sahga. I onsdags åkte vi upp med tåget och var framme runt halv två på dagen. Därefter tog vi direkt tunnelbanan mot vårt hotell som låg på fridhemsplan. Vi började fixa oss nästan direkt när vi kom fram till hotellet, drack varsin cider och sedan åkte vi in mot stan för att äta på vår favorit restaurang Fridays. Vid halv åtta befann vi oss i Globen för att invänta Kygo. Han började inte spela förens nio så var väldigt segt att sitta där o vänta så länge. Men när väl konserten började så var det hur bra som helst. Folk stod upp och dansade till hans låtar på läktaren (inklusive vi) och det var så bra stämmning i hela Globen. När konserten var slut åkte vi vidare in till stan igen och mötte upp min mamma som också var i Stockholm. Hon bjöd mig och Sahga på två super goda milkeshakesdrinkar, så gott! Vi gick åt skilda håll vid 00.00 tiden och då åkte jag och Sahga tillbaka till vårt hotell och somnade ganska snabbt efter det.

Igår åkte vi till Mall of scandinavia för lite shopping och sedan in till Drottninggatan/Gallerian. Vi gick runt överallt ända tills vårt tåg gick hem tjugo över sju. Så efter det var vi ganska trötta. Otroligt roligt att få åka iväg lite. Tycker det är så himla skönt att åka iväg, det ger mig alltid ny energi och glädje. Hoppas ni har haft det bra och får en härlig helg! Kram

LONDON

Nu är jag hemma igen efter en fantastisk resa i London med Sahga.

I lördags tog jag och Sahga tåget ner mot köpenhamn och sedan flög vi till London därifrån. Vi var framme väldigt sent på kvällen då vi fick vänta på flyget i köpenhamn pga att det var försenat. Men när vi väl hittade till vårt hotell så insåg vi att hotellet var över våra förväntningar. Det var ett riktigt fint hotell och det kändes så lyxigt att bo där. Det var även nära till tunnelbanan så vi lätt kunde ta oss överallt. Sedan går det ju inte att inte njuta av bara känslan att vara i London. Så himla fint överallt och människorna är så himla vänliga.
Så vad har vi hittat på i london då? Jo, mycket shopping (såklart, haha) sedan var vi även på madame tussauds, winter wonderland och de flesta middagar och drinkar blev i picadilly circus. Vi turistade även runt på andra ställen för att se kända platser och byggnader. En fantastisk resa helt enkelt. Tack Sahga för jag fick göra den här resan med dig!

Mysiga dagar i Göteborg

Hej!

I torsdags åkte jag upp till Göteborg för att hälsa på Laura under helgen. Kom upp sent på kvällen så under torsdagen gjorde vi inte så mycket mer än att bara umgås hemma hos henne. Under fredagen jobbade Laura så då passade jag på att åka in till stan för att shoppa lite. Hittade tre toppar, en klänning och lite smink som jag fick med mig hem. När Laura slutat jobba åkte vi och handlade lite snacks och alkohol och sedan på kvällen gick vi ut på en nattklubb som heter Excet. Vid fyra tiden var vi hemma igen och somnade direkt när vi la oss i sängen, haha. På lördagen åkte vi till Borås med Lauras familj till deras farmor för lite middag och släkt träff. Så himla mysigt verkligen. Sedan var vi hemma på eftermiddagen vid fem tiden i Göteborg igen. På kvällen bestämde jag och Laura oss för att gå ut och äta på en mysig restaurang. Det blev pasta för oss båda samt varsitt glas vin. Vi satt på restaurangen ganska länge tills vi sedan bestämde oss för att dra vidare mot lite andra barer. Vid två tiden var vi hemma igen och sedan i söndags tog vi det bara lugnt fram tills mitt tåg gick hem. Hoppas ni haft en bra helg! Kram

Spontantripp till Malmö och Köpenhamn

I måndags runt halv ett tiden skrev jag till Sahga och frågade om hon ville hitta på något. Då kom hon med förslaget att antingen kan vi gå på stan här hemma eller så åker vi bara till Malmö.. nu? När vi båda ändå är lediga dagen efter. Så vi bestämde oss för att åka! Det blev verkligen in i duschen snabbt på 10 minuter, fixa sig och packa väskan lite snabbt och sedan åka mot stationen och ta första bästa tåg. Vet ni hur härligt det är att göra sådana här spontana saker ibland? Jag älskar verkligen det! Allt behöver inte alltid vara så välplanerat.
När vi satt på tåget så kollade vi runt efter hotell som vi kunde bo på. Vi hittade ett bra hotell som låg nära stan och som såg mysigt ut, så det bokade vi. När vi väl var framme i Malmö så letade vi upp hotellet, checkade in och sedan åkte vi direkt till Emporia för att shoppa lite. På kvällen gick vi ut och åt på Fridays samt bestäle in någon/några drinkar var. Träffade många trevliga människor där och hade en rolig kväll. Vid 01 tiden var vi tillbaka på hotellet och somnade någon timme senare. I tisdags när vi vaknade bestämde vi oss för att åka över till Köpenhamn under dagen. Så efter hotell frukosten tog vi tåget dit och gick på stan samt åt lunch vid hamnen. Var riktigt fint väder så det blev så himla mysigt. Efter några timmar åkte vi tillbaka till Malmö, bytte tåg och åkte tillbaka hem igen så vi var hemma runt sju tiden igår kväll. Detta var verkligen en så rolig resa!

Mysiga dagar i Stockholm

Nu är jag hemma igen efter en mysig resa i Stockholm som jag var med tillsammans med min mamma, syster och Nathalie. Vi tog bilen upp tidigt på morgonen i onsdags och var framme runt ett i Stockholm. När vi letat upp vårt hotell gick vi ner till drottninggatan för att shoppa. Hittade två nya toppar, en jacka och ett par nya skor. Senare på kvällen gick jag och Nathalie ut och åt själva på Fridays. Där tog vi även varsin drink till maten och när vi kände oss färdiga gick vi tillbaka till hotellet och vid ett tiden somnade vi. I torsdags var vi på gröna lund hela dagen och åkte de värsta karusellerna vi kunde hitta. Var även min systers födelsedag så på kvällen gick vi ut och firade henne och åt på en italiensk restaurang på Östermalm. Efter det åkte mamma och min syster tillbaka till hotellet medan jag och Nathalie fortsatte vara ute ett tag till. Vi gick ännu en gång till Fridays och tog varsin drink samt beställde in en riktigt god oreoshake! Därefter gick vi en runda på stan för att kolla in Stockholms nattliv. Tyvärr var vi väldigt trötta och kände inte för att gå ut på någon nattklubb så vi gick istället raka vägen hem till hotellet och somnade ganska snabbt efter det. Idag började vi morgonen med hotellfrukost och sedan gick vi en runda på stan innan vi åkte hem runt tre tiden i eftermiddags. Kom hem vid halv nio tiden i kväll och nu tänkte jag bara ta det lugnt resten av kvällen. Kram!

Göteborg

Hej!

Nu är jag precis hemkommen från Göteborg som jag varit i tillsammans med min familj och Sahga. Vi åkte upp på förmiddagen i tisdags och var framme runt två tiden. Därefter checkade vi in på hotellet och sedan tog jag och Sahga oss vidare till stan för att shoppa lite. Senare på kvällen gick vi ut och åt allihopa och sedan gick jag och Sahga till ett mysigt ställe och tog varsin drink. I onsdags var vi på Liseberg hela dagen och hann åka väldigt mycket då vi hade expresspass. Riktigt roligt! När vi kom hem till hotellet var vi alla väldigt trötta men runt tio tiden bestämde jag och Sahga oss för att ändå åka in till stan och ta en drink där vi var dagen innan. Så det gjorde vi. Idag vaknade vi runt halv tio tiden, åt hotellfrukost och åkte sedan hemåt. Ett par riktigt mysiga dagar har jag haft i alla fall. Kram!

Summerburst 2017 Göteborg

Här kommer en liten film från våra dagar på Summerburst i Göteborg. Kram!

Summerburst 2017

Hej på er!

Nu var det ett tag sen igen jag uppdaterade. I helgen var jag uppe i Göteborg hos Laura för att gå på summerburst. Hade underbara dagar och det var så kul att få komma iväg! Tog inte så många bilder väl inne på summerburst men däremot har vi massa filmer så tänkte lägga upp en video senare ifrån hur det var. Hoppas allt är bra med er! Kram

En fantastisk skidresa

Nu är jag hemma efter ett par underbara dagar i Sälen. I lördags tidigt på morgonen åkte jag och min familj upp och var framme vid två tiden på eftermiddagen. Senare på kvällen kom även min kusin och faster upp. Var rädd att det inte skulle vara någon snö så här sent på året men vi hade 4 helt fantastiska skiddagar med strålande sol och temperaturen var mellan -2 grader till 8+ grader. Var inte många som åkte nu heller så vi slapp stå i kö och hade nästan backarna för oss själva. Egentligen skulle vi stannat kvar till fredag men igår kom tyvärr det tråkiga vädret med blåst och snö blandat med regn så vi bestämde oss för att åka hem. Var i alla fall underbart att komma iväg lite. Hoppas ni också haft en bra vecka! Kram

LONDON

Nu är jag hemma från en helt underbar resa i London! Jag är verkligen så nöjd med hela den här resan för vi har hunnit med att göra så mycket. Från shopping på oxfordstreet till att åka london eye, se tower bridge, big ben, Notting hill, piccadilly circus, äta god mat och dricka goda drinkar. Jag hoppas inte det dröjer länge tills jag kan få åka iväg till London igen för gud vad jag älskar den staden! Man slutar aldrig bli imponerad av hur mycket det finns att se och hur fantastisk vacker staden är. Stod flera gånger och bara kollade ut över utsikten och tänkte fan vad jag ryser av lycka. Att resa är helt underbart och det inser jag mer för varje gång jag åker iväg. Den här resan gav mig så mycket. Så tack Sahga för jag fick uppleva den här resan med dig!