ellendahl

Kategori: Resor

TB Sälen

Ååh vad jag saknar min och Sonjas skidresa! Är lite mer än en månad sen vi var där. Vill verkligen dit igen.. får satsa på nästa år! För er som har missat kan ni se min film här nedan jag satte ihop från vår resa :)

En lill-lördag i huvudstaden

Hej!

Nu är jag tillbaka och hemma igen från Stockholm! I onsdags efter jag slutat jobbet åkte jag direkt till tågstationen tillsammans med Sara där vårt tåg skulle gå halv tre. Vi var framme runt sex tiden och mötte upp några tjejer som vi skulle vara hos under kvällen. Påvägen hem köpte vi med lite mat och sedan åkte vi hem till Matilda. Vi förfestade där innan det var dags att bege sig vidare ut i Stockholms nattliv. Vi besökte väldigt många olika klubbar samt collage som Sara hade sin lilla födelsedagsfest på. Det blev en hel del drinkar, träffade många nya människor och kvällen slutade lite kaos. Hahaha kan inte låta bli att skratta när jag tänker på det nu i efterhand men vi överlevde och på torsdags eftermiddagen tog jag och Sara tåget hem. Kan säga att detta blev en väldigt minnesvärd resa med mycket skratt och knasigheter. Glad att Sara fick mig hänga med, aldrig varit ute i Stockholm förut så det var kul att testa på det. Idag var det tillbaka till jobbet igen och upp klockan sju på morgonen. Var inte så trött som jag trodde jag skulle vara. Idag har jag sån otroligt träningsverk i mina ben från passet jag körde i tisdags. Igår när jag vaknade kände jag mig som ett kylskåp haha och de satt fortfarande kvar idag så valde att skippa träningen idag. I morgon är det dock back to the gym och ska bli skönt att ta på sig sina hörlurar, på med skönaste musiken och bara köra. Kram

En helg i Karlskrona

Igår tog jag tåget ner till Karlskrona och spenderade kvällen & dagen idag där hos en kompis. När jag kom dit hade jag verkligen ingen aning vart jag skulle ta vägen och vilken buss jag skulle ta. Skulle egentligen stått och väntat på den i 30 minuter men så var det några trevliga människor som gick förbi och pratade lite och sedan sa de att jag kunde få åka med de för de skulle åt de hållet. Så det gjorde jag. Hade för övrigt en mysig och rolig kväll med bara chill, tv-spel och massa prat. Åkte in till stationen idag runt två tiden och skulle ta tåget vid tre.. som inte kom! Så blev ersatt av någon buss och sedan fick jag vänta 1 1/2 timme i Emmaboda så var inte hemma förens sex idag. Så drygt men skönt att jag är hemma nu i alla fall. Hoppas ni har haft en bra helg! Kram

Min Sälen resa

Hej godingar!

Nu är jag hemma igen från Sälen. Inga brutna ben och en glad Ellen som har fått koppla av och bara njuta av denna underbara semester. Kände verkligen att jag behövde den här resan och bara få ha kul med min bästa vän! Har haft en brutalt rolig vecka med mycket skidåkning, utgångar, nya vänner och mysiga stunder. Fick ihop en hel del bilder och filmer så gjorde en liten video istället om hur veckan har varit för er som är nyfikna. Inte den bästa kvalitén på alla bilder/filmer men jaja den får duga.

Tips om ni inte vill se filmen så liten så sätt på helskärm. Kram!

Hotellövernattning i Karlskrona

Godkväll finisar!

Anledningen till varför jag inte bloggat under hela helgen har berott på att jag varit iväg med familjen på en liten övernattning i Karlskrona. Vi överraskade pappa igår med att sätta han i bilen och åka iväg utan att han visste vart han skulle. Han var väldigt förvirrad haha, men när vi väl var framme plockade vi fram hans väska från bilen som vi hade packat åt honom och sa att vi skulle bo på hotell här och att detta var en farsdag pressent. Han blev jätte glad och vi hade det väldigt mysigt hela gårdagen och idag. Tyvärr måste jag erkänna att jag inte mått så bra själv. Jag vet inte riktigt vad det var med mig men kände mig bara väldigt depp. Men livet har sina up and downs ibland. Men hoppas jag snart mår bra igen. Ha en fortsatt bra dag hörni! Kram