ellendahl

Kategori: Resor

En helg i Stockholm

Hola!

Hoppas allt är bra med er och att ni har fått en bra start på veckan! För min del har det varit jobb hela helgen. Jobbade fram till halv 5 i söndags och därefter åkte jag hem, hämtade min väska och åkte mot tågstationen för att hoppa på tåget mot Stockholm. Spenderade mina två lediga dagar (fram tills idag) där hos min finis som jag saknat så mycket. Nu åker han iväg i 3 veckor så vet inte hur jag ska klara mig.. kommer sakna ihjäl mig efter honom men får försöka spendera tiden så det går fort på nått sätt. Vi har i alla fall haft två helt underbara dagar, både shoppat, ätit på friday's (bästa restaurangen), myst och bara spenderat tiden med varandra. Har precis kommit hem nu och ska packa upp min väska. I morgon blir det jobb igen och denna helgen som kommer blir min första lediga helg i den här månaden. Ska se till att försöka hitta på nått extra kul. Kram!

Min midsommar/ Tripp till huvudstaden

Nu har jag tillbaka igen efter en lång helg från min hemstad. På midsommarafton åkte jag upp Norrköping där Milena kom och mötte upp mig. Inte träffat henne på över ett år nu och så länge vi pratat om att vi ska träffas. Så det var riktigt roligt att träffas igen! Fick för första gången se hur hon bodde i hennes ganska så nya lägenhet. Hennes rumskompisar var ej hemma så vi hade hela lägenheten för oss själva. Vår plan var egentligen att vi skulle dricka hemma och sen dra ut på ett uteställe på kvällen, men tyvärr var typ allt stängt så slutade istället med att vi bara drack hemma och sedan gick och satte oss på en mysig klippa. Konstigt nog var vi sjukt trötta när vi kom hem så somnade redan vid halv ett tiden. Dagen efter vaknade vi runt tio och bestämde oss efter vi käkat lite frukost att dra ner till en badplats med utomhus pool. Så där låg vi och sola + badade hela dagen tills mitt tåg gick vidare mot Stockholm. Där mötte jag upp en väldigt saknad person som jag umgicks med lördag-måndag (idag). Vi checkade in på hotell, var ute och åt god mat, shoppade och hade det bara allmänt bra. Hade velat vara kvar ett par dagar till men eftersom jobb kallar här hemma så var det dags att åka hem idag. Den här helgen får i alla fall 5/5 stjärnor. Hoppas er helg var lika bra som min! Kram

En helg i Stockholm

Hej!

Hoppas allt är bra med er. Med mig är det bara bra. Har blivit en vecka fylld med mycket nya minnen samt mycket mat och fika. Åkte upp till Stockholm i fredags och bodde över på hotell både lördag och söndag. Hann med några shopping rundor på stan, lite middagar och fikapauser samt hann träffa Niclas som jag inte träffat sen studenten typ (!?). Åkte hem nu idag och är riktigt nöjd med den här helgen. Om ni undrar varför jag är så dålig på att uppdatera nu för tiden så är det för jag är lite omotiverad till bloggen just nu. Bloggar bara när jag känner för det så nu får stå ut med att det inte blir så många inlägg nu för tiden. Får se när jag känner mig taggad på att dra igång igen som innan. Kram!

Summerburst 2016 film

Har haft en helt underbar helg i underbara Göteborg på summerburst i ullevi med världens bästa vän. Gjorde ihop en film istället för en massa bilder och tänkte det kunde vara lite roligare att se. Inte den bästa kvallitén med mobilkameran, men den får vara som det är ;) Hoppas ni gillar filmen! Kram

Valborgsmässoafton

HOLA!

Hoppas ni har haft en riktigt bra Valborg! För mig blev firandet igår tillsammans med Linda och Sonja i Karlskrona hos några sköna grabbar. Hade en grym kväll även fast det spårade ur en hel del haha! Var först hemmafest och senare gick vi ut på statt där vi tappade bort ganska många. Men men, alltid kul att vara iväg och lära känna nya människor! :) Åkte hem idag runt 11 tiden och som ni ser på bild fyra blev vi utslängda på tåget för att vi hade köpt fel biljett som inte gällde sj? Haha så typiskt att det händer oss också.. pappa kom i alla fall och hämtade oss i Lessebo där vi hamnade istället för att vi skulle vänta en hel timme på ett tåg. Skönt i alla fall att vara hemma nu :)

45 dagar kvar

Min helg/ utgång i Göteborg

Hej!

Hoppas ni har haft en bra fredag och har en fortsatt bra lördag och helg. Nu är jag tillbaka hemma i småland efter en tripp igår till underbara Göteborg! Klockan två var jag, Sonja och Denise framme med tåget och gick direkt mot stan för att leta upp vårt hotell. När vi kommit fram checkade vi in och dumpade av våra väskor för att sedan gå ner på stan igen och shoppa lite. Hittade ett par byxor, en klänning och en "fågeldräckt" (se bild). Köpte den bara för att min familj kallar mig fågeln hemma för jag ofta bär fluffiga tröjor/koftor haha. Får hoppas jag använder den ändå ;). När vi kände oss nöjda gick vi tillbaka till hotellet för att fixa iordning oss och gå ut och äta. Tog väldigt lång tid för oss att hitta en restaurang då de flesta var fullsatta men tillslut hittade vi en liten mysig resturang som vi satte oss på. Efter det letade vi reda på gps:en efter en bar som vi besökte sist vi var i Göteborg men vi hade svårt att få fram andressen så vi kom till fel ställe haha. Klockan var redan halv 10 då och vi hade inte ens börjat dricka så lite hetsigt försökte vi få tag i några och fråga vart baren och låg och tillslut hittade vi (hade gått förbi den några gånger innan haha). Där satt vi ett drack och drack lite vin, tog ett par shottar och varsin drink. Sedan drog vi vidare mot exet och spenderade resten av kvällen där. Riktigt roligt uteställe om man vill ut i Göteborg för att dansa! Fanns tre dansgolv med olika teman (vi var mest på slager golvet). Slank ner några shottar där med och vi hade en riktigt rolig och galen kväll. Kvällen slutade lite kaos men löste sig sen haha. Idag mår man som man gör men bästa var att bli serverad hotell frukost på morgonen. Kom hem sent i eftermiddag och nu sitter jag här hemma igen, käkar lite godis och bara tar det lugnt. Har btw fått världens största blåmärke på mitt smalben.. kan ni gissa vad som hände? Var en tjej igår som trampade på mig med sina klackar. Haha ja, vem trampar ens så högt uppe på foten/benet? Haha aja så kan det gå ;). Nu ska jag bara fortsätta chilla resten av kvällen. Denna helgen får fem av fem stjärnor. Kram

Days untill summerburst!

Åh nu är livet på topp igen. Har ganska mycket inom snara framtiden som kommer jag kommer hitta på och detta är en utav sakerna som jag bokat nu tillsammans med Laura. För första gången i våra liv ska vi till Summerburst i Göteborg! Ska bli så galet kul!

TB Sälen

Ååh vad jag saknar min och Sonjas skidresa! Är lite mer än en månad sen vi var där. Vill verkligen dit igen.. får satsa på nästa år! För er som har missat kan ni se min film här nedan jag satte ihop från vår resa :)

En lill-lördag i huvudstaden

Hej!

Nu är jag tillbaka och hemma igen från Stockholm! I onsdags efter jag slutat jobbet åkte jag direkt till tågstationen tillsammans med Sara där vårt tåg skulle gå halv tre. Vi var framme runt sex tiden och mötte upp några tjejer som vi skulle vara hos under kvällen. Påvägen hem köpte vi med lite mat och sedan åkte vi hem till Matilda. Vi förfestade där innan det var dags att bege sig vidare ut i Stockholms nattliv. Vi besökte väldigt många olika klubbar samt collage som Sara hade sin lilla födelsedagsfest på. Det blev en hel del drinkar, träffade många nya människor och kvällen slutade lite kaos. Hahaha kan inte låta bli att skratta när jag tänker på det nu i efterhand men vi överlevde och på torsdags eftermiddagen tog jag och Sara tåget hem. Kan säga att detta blev en väldigt minnesvärd resa med mycket skratt och knasigheter. Glad att Sara fick mig hänga med, aldrig varit ute i Stockholm förut så det var kul att testa på det. Idag var det tillbaka till jobbet igen och upp klockan sju på morgonen. Var inte så trött som jag trodde jag skulle vara. Idag har jag sån otroligt träningsverk i mina ben från passet jag körde i tisdags. Igår när jag vaknade kände jag mig som ett kylskåp haha och de satt fortfarande kvar idag så valde att skippa träningen idag. I morgon är det dock back to the gym och ska bli skönt att ta på sig sina hörlurar, på med skönaste musiken och bara köra. Kram

En helg i Karlskrona

Igår tog jag tåget ner till Karlskrona och spenderade kvällen & dagen idag där hos en kompis. När jag kom dit hade jag verkligen ingen aning vart jag skulle ta vägen och vilken buss jag skulle ta. Skulle egentligen stått och väntat på den i 30 minuter men så var det några trevliga människor som gick förbi och pratade lite och sedan sa de att jag kunde få åka med de för de skulle åt de hållet. Så det gjorde jag. Hade för övrigt en mysig och rolig kväll med bara chill, tv-spel och massa prat. Åkte in till stationen idag runt två tiden och skulle ta tåget vid tre.. som inte kom! Så blev ersatt av någon buss och sedan fick jag vänta 1 1/2 timme i Emmaboda så var inte hemma förens sex idag. Så drygt men skönt att jag är hemma nu i alla fall. Hoppas ni har haft en bra helg! Kram

Min Sälen resa

Hej godingar!

Nu är jag hemma igen från Sälen. Inga brutna ben och en glad Ellen som har fått koppla av och bara njuta av denna underbara semester. Kände verkligen att jag behövde den här resan och bara få ha kul med min bästa vän! Har haft en brutalt rolig vecka med mycket skidåkning, utgångar, nya vänner och mysiga stunder. Fick ihop en hel del bilder och filmer så gjorde en liten video istället om hur veckan har varit för er som är nyfikna. Inte den bästa kvalitén på alla bilder/filmer men jaja den får duga.

Tips om ni inte vill se filmen så liten så sätt på helskärm. Kram!

Hotellövernattning i Karlskrona

Godkväll finisar!

Anledningen till varför jag inte bloggat under hela helgen har berott på att jag varit iväg med familjen på en liten övernattning i Karlskrona. Vi överraskade pappa igår med att sätta han i bilen och åka iväg utan att han visste vart han skulle. Han var väldigt förvirrad haha, men när vi väl var framme plockade vi fram hans väska från bilen som vi hade packat åt honom och sa att vi skulle bo på hotell här och att detta var en farsdag pressent. Han blev jätte glad och vi hade det väldigt mysigt hela gårdagen och idag. Tyvärr måste jag erkänna att jag inte mått så bra själv. Jag vet inte riktigt vad det var med mig men kände mig bara väldigt depp. Men livet har sina up and downs ibland. Men hoppas jag snart mår bra igen. Ha en fortsatt bra dag hörni! Kram

Göteborg / utgång / Liseberg osv..

Hej! Hoppas allt är bra med er och att ni har haft en underbar helg. I fredags började vår resa upp till Göteborg. Tog bilen upp med familjen och hämtade upp Sonja på vägen. Tog en stund att ta sig dit men när vi väl var framme anlände vi till ett riktigt mysigt hotell som låg nära både Liseberg och stan. Var stora hotellrum och sköna sängar så allt började bara lysande. När vi packat upp osv fixade jag och Sonja i ordning oss och tog sedan spårvagnen mot stan där vi mötte upp Fredrik, Laura och Robin. Drog sedan vidare till en bar som sålde hur goda och billiga drinkar som helst haha. Blev ett par stycken innan vi drog vidare till nästa ställe där vi slog klackarna i taket med en massa dans. Blev en riktigt kul och lyckad utgång. Bilder följer nedan från fredagskvällen.

Somsagt, en riktigt rolig utgång! På lördag vaknade jag och Sonja runt 10 tiden, rätt slitna haha. Men fanns nog inget bättre då än att gå ner och käka hotellfrukost. Alltså fy vad gott det är! För mig är det de absolut bästa med att bo på hotell. Fanns hur mycket som helst att välja på och matkoma kan man ju säga att man fick efter haha. Men så värt. Efter frukosten gick vi mot Liseberg med min familj. Hann åka de värsta karusellerna trots att det var en hel del folk. Var där framtills kvällen och tro de eller ej, men i slutet lyckades jag och Sonja även slå till med en stjärnvinst. Sjukt!? Senare gick vi ut och åt på en italiens resturang och därefter bestämde jag och Sonja oss för att köra en spontan utgång då igen. Blev en rätt lugn kväll då vi bara gick ut för att ha något att göra haha. Tog någon drink och träffade många härliga människor som vi pratade med. Runt två drog vi tillbaka till hotellet och vaknade runt 10 idag med. Nu är jag hemma igen och har verkligen haft en underbar helg. 5 av 5 stjärnor!

MIDSOMMARHELGEN

HEJ PÅ ER!

Hoppas ni har haft en bra midsommar helg. Tänkte skriva lite om vad jag gjort under denna helgen. I fredags åkte jag och Sonja upp till Göteborg och tågresan började med att våra mobilbiljetter hade krånglat och de kunde inte se att vi köpt biljetterna så vi fick betala direkt på tåget dyrare än vanligt. Bra start på midsommar alltså haha. När vi var framme kom Laura och mötte upp oss och sedan åkte vi hem till henne, lämnade alla våra grejer och fixade oss, innan vi gav oss vidare med hennes familj till någon samlingsplats i Askim där det var midsommarstång osv. Där var vi någon timme och sedan åkte vi vidare till några vänner till dem och åt midsommarmat och till efterätt glass och jordgubbar. Senare på kvällen drog vi hem till Fredrik, annan kompis vi känner där, och var i hans lägenhet med lite annat folk. Hade välidgt roligt fram tills de blev kaos mot slutet. Men det löste sig tillslut vilket var tur.

Kom hem igår på kvällen med Sonja och efter vi varit hemma en sväng och lämnat alla grejer drog vi in till stan för att träffa ett par kompisar. Satt på sports en stund, drog sedan till evedal och sen till sports igen och var inte hemma förens två i natt. Hade en riktigt trevlig kväll. Så samanfattat var detta en bra midsommarhelg! :) Kram