ellendahl

Den här veckan

Denna veckan skulle egentligen blivit min semester och jag skulle varit iväg i utomlands nu, men tyvärr blev planerna ändrade och jag lyckades få ihop 2 jobbpass under denna vecka istället för att vara helt ledig. Jag har under de senaste dagarna hunnit träna, både själv och med Amela på gymmet. Firade mammas födelsedags i tisdags och träffade Nathalie igår. Idag har jag jobbat hela dagen och kom hem för någon timme sedan. I kväll tänkte jag bara ta det lugnt framför någon serie eller något. Hoppas ni får en bra helg! Kram

Middag på PM

Igår var jag ute och åt med mamma på PM. En dyrare restaurang vi har här och som jag aldrig ätit på innan. Detta var en födelsedagsmiddag jag fick av mamma förra året men som inte blivit av förens igår då. Maten och drinken var verkligen supergod och till efterrätt beställde vi in varsin parlin som vi fick plocka själva samt en espresso. En mysig torsdagskväll helt enkelt.

Födelsedagsmiddag för Lisa

Igår kväll gick jag, Nathalie och Lisa ut och åt på fyra krogar för att fira Lisa som fyllt år. Vi träffades vid sju tiden och satt kvar till halv nio. Därefter åkte vi en liten biltur och snackade, lyssnade på musik och hade det bara kul. Vid tio tiden åkte Lisa hem och jag och Nathalie fortsatte ses en stund till tills jag körde hem henne någon timme senare. En mysig söndag helt enkelt.

Fredag & jobb

Hej på er!

Hoppas ni hade en bra fredag igår. För mig blev det först träning på morgonen i form av ett rygg och biceps pass. Sedan var jag hemma under hela dagen framtills jag skulle börja jobba ett kort pass mellan fem till åtta på kvällen. När jag kom hem så åt jag middag med familjen och sedan var jag bara hemma tills jag somnade runt tolv tiden. En lugnt och skön fredagskväll helt enkelt.
Kram

Spontantripp till Malmö och Köpenhamn

I måndags runt halv ett tiden skrev jag till Sahga och frågade om hon ville hitta på något. Då kom hon med förslaget att antingen kan vi gå på stan här hemma eller så åker vi bara till Malmö.. nu? När vi båda ändå är lediga dagen efter. Så vi bestämde oss för att åka! Det blev verkligen in i duschen snabbt på 10 minuter, fixa sig och packa väskan lite snabbt och sedan åka mot stationen och ta första bästa tåg. Vet ni hur härligt det är att göra sådana här spontana saker ibland? Jag älskar verkligen det! Allt behöver inte alltid vara så välplanerat.
När vi satt på tåget så kollade vi runt efter hotell som vi kunde bo på. Vi hittade ett bra hotell som låg nära stan och som såg mysigt ut, så det bokade vi. När vi väl var framme i Malmö så letade vi upp hotellet, checkade in och sedan åkte vi direkt till Emporia för att shoppa lite. På kvällen gick vi ut och åt på Fridays samt bestäle in någon/några drinkar var. Träffade många trevliga människor där och hade en rolig kväll. Vid 01 tiden var vi tillbaka på hotellet och somnade någon timme senare. I tisdags när vi vaknade bestämde vi oss för att åka över till Köpenhamn under dagen. Så efter hotell frukosten tog vi tåget dit och gick på stan samt åt lunch vid hamnen. Var riktigt fint väder så det blev så himla mysigt. Efter några timmar åkte vi tillbaka till Malmö, bytte tåg och åkte tillbaka hem igen så vi var hemma runt sju tiden igår kväll. Detta var verkligen en så rolig resa!

Jobb & träning

Godeftermiddag på er! Hoppas ni fått en bra start på den här måndagen än så länge. Den här helgen har bara bestått av jobb eftersom jag var iväg i Stockholm i veckan. Idag är jag ledig igen och passade på att träna under förmiddagen. Fick bli först lite cardio och sen rygg och mage. Nu har jag precis kommit hem och ska strax duscha och göra mig i ordning och sen vet jag inte vad jag ska göra resten av dagen. Kanske se om någon kompis vill ses i stan. Vi får helt enkelt se ;). Kram!

Några favoriter

Mysiga dagar i Stockholm

Nu är jag hemma igen efter en mysig resa i Stockholm som jag var med tillsammans med min mamma, syster och Nathalie. Vi tog bilen upp tidigt på morgonen i onsdags och var framme runt ett i Stockholm. När vi letat upp vårt hotell gick vi ner till drottninggatan för att shoppa. Hittade två nya toppar, en jacka och ett par nya skor. Senare på kvällen gick jag och Nathalie ut och åt själva på Fridays. Där tog vi även varsin drink till maten och när vi kände oss färdiga gick vi tillbaka till hotellet och vid ett tiden somnade vi. I torsdags var vi på gröna lund hela dagen och åkte de värsta karusellerna vi kunde hitta. Var även min systers födelsedag så på kvällen gick vi ut och firade henne och åt på en italiensk restaurang på Östermalm. Efter det åkte mamma och min syster tillbaka till hotellet medan jag och Nathalie fortsatte vara ute ett tag till. Vi gick ännu en gång till Fridays och tog varsin drink samt beställde in en riktigt god oreoshake! Därefter gick vi en runda på stan för att kolla in Stockholms nattliv. Tyvärr var vi väldigt trötta och kände inte för att gå ut på någon nattklubb så vi gick istället raka vägen hem till hotellet och somnade ganska snabbt efter det. Idag började vi morgonen med hotellfrukost och sedan gick vi en runda på stan innan vi åkte hem runt tre tiden i eftermiddags. Kom hem vid halv nio tiden i kväll och nu tänkte jag bara ta det lugnt resten av kvällen. Kram!

Helgens utgång

I fredags var jag och några tjejkompisar hemma hos mig och åt god mat samt drack drinkar och vin. Hade en riktigt mysig och rolig kväll som avslutades med utgång på nattklubben karma.

Torsdag & sol

Hej fina ni!

Hoppas allt är bra med er! Den här veckan har jag bara jobbat kvällar så har under förmiddagarna passat på att träna och under eftermiddagarna hitta på något annat innan jag börjat jobba. Det har varit så skönt att kunna träna lite mer regelbundet och jag mår verkligen mycket bättre när jag gör det. Igår eftermiddags hämtade jag upp Sahga och åkte hem till mig för att sola. Var verkligen riktigt varmt och lyckades få lite färg på mig. Sedan åkte vi mot jobbet och jobbade några timmar under kvällen. Idag är första gången på veckan som jag jobbar under dagen. Sedan i kväll kommer några tjejkompisar hit och förmodligen leder väll detta till utgång. Ha en super härlig fredag! Kam

Göteborg

Hej!

Nu är jag precis hemkommen från Göteborg som jag varit i tillsammans med min familj och Sahga. Vi åkte upp på förmiddagen i tisdags och var framme runt två tiden. Därefter checkade vi in på hotellet och sedan tog jag och Sahga oss vidare till stan för att shoppa lite. Senare på kvällen gick vi ut och åt allihopa och sedan gick jag och Sahga till ett mysigt ställe och tog varsin drink. I onsdags var vi på Liseberg hela dagen och hann åka väldigt mycket då vi hade expresspass. Riktigt roligt! När vi kom hem till hotellet var vi alla väldigt trötta men runt tio tiden bestämde jag och Sahga oss för att ändå åka in till stan och ta en drink där vi var dagen innan. Så det gjorde vi. Idag vaknade vi runt halv tio tiden, åt hotellfrukost och åkte sedan hemåt. Ett par riktigt mysiga dagar har jag haft i alla fall. Kram!

Lite uppdatering

Har inte riktigt prioriterat bloggen på senaste tiden så därför har det ej blivit så mycket uppdatering. Idag är jag i alla fall ledig och var iväg och tränade i förmiddags - ett rygg och biceps pass. Tycker det är så skönt att få träningen gjord på förmiddagen. När jag kom hem lagade jag lite mat och nu ligger jag bara här i min säng och tar det lugnt. En sak som jag funderar på... vart är sommarvärmen? Det är redan Juli och det har ju typ bara regnat och varit kallt tills nu? Jag hoppas verkligen det kan bli lite varmare snart så man kan sola och bada i Sverige.

Kram

Midsommar

Min midsommar spenderades i Halmstad på Tylösand med Sonja, Denise och Laura. Vi bodde på ett hotell nära first camp och hade en väldigt rolig kväll. Slutade med att vi gick ut på Tylösands nattklubb vilket också var en rolig och bra klubb. På lördag förmiddag åt vi först frukost på hotellet och sedan begav oss hemåt igen.

Studentfirande hela veckan

Den här veckan har blivit mycket firande av studenter. Både i tisdags och onsdags var jag på utspring och studentfirande vilket var riktigt roligt. Man kommer ju själv ihåg vilken otroligt härlig känsla det var att springa ut, åka flak och fira dagen att man lämnat skolan. I övrigt har jag varit ledig ganska många dagar denna veckan. Har tyvärr inte kunnat träna då jag varit förkyld. Hoppas verkligen förkyldningen går över snart. Hoppas ni har haft en bra vecka! Kram

Summerburst 2017 Göteborg

Här kommer en liten film från våra dagar på Summerburst i Göteborg. Kram!